Monday 30 April 2012

Hmmm.....Apa yang harus ku perkatakan???
Aku sendiri tiada keruan
Meniti hari-hari didunia baru...
Menjalani kembali hidup seperti tiada apa yang tahu
 Betulkah apa yang ku pilih ini
Biar tanpa aku sukai...
Biar tanpa aku relai...
Hidup satu pengorbanan untuk yang lain
Hanya untuk merasai keluh kesah kehidupan
Melalui satu dimensi yang terpaksa aku lakukan
Kerana aku terpaksa dan terpaksa...
Diuji, dicuba dibuli tanpa rasa
Aku hanya mampu menangung beban rasa
Dalam diam...
Tidak tahu sampai bila aku akan bertahan
Demi sebuah pengorbanan alam pekerjaan..
Cuma mampu berpesan pada diri
Tabah lah, sabar lah, kuat lah....
Walau puas sekali  pun
Ini lah salasilah sebuah kehidupan seorang
Wanita yang kesepian dan kehilangan
Lalu menjadi mainan kejahilan dan kekejaman manusia...
Tuhan berilah aku kekuatan, kesabaran...
Bawalah aku kealam keberkatan mu...
Usah lagi aku terus dicuba dan diduga...
Demi kerana aku ini hanyalah
Seorang Hawa yang terlalu lemah...

Catatan Rasa:
Wann

No comments:

Post a Comment