Monday 28 May 2012

Aku Benci.....

Entah kenapa Aku begitu benci
Entah mengapa Aku dihantui perasaan benci
Saban waktu dan sepanjang waktu
Aku benci hidup ini yang penuh palsu
Aku benci mereka yang berhati batu
Aku benci sikap yang terburu-buru
Aku benci sekali....
Aku sering tertipu
Aku sering dihina dikeji
Aku sering diperlekeh diri
Hanya kerana aku ini aku....

Aku Benci....
Aku benci pada hari-hari itu
Aku benci pada waktu-waktu itu
Aku benci saat-saat yang berlalu...

Haruskah ku kuburkan kebencian ini
Haruskah ku timbus kebencian ini
Haruskah ku hanyutkan kebencian ini???

Aku Benci...
Aku benci pada janji-janji
Aku benci pada mata-mata yang melirik sinis
Aku benci pada tawa yang halus menikam
Aku benci pada hipokrit sang manusia...

Haruskah ku noktahkan kebencian ini
Haruskah ku tamatkan kebencian ini
Haruskah ku matikan kebencian ini???

Barangkali hanya aku mampu menentu
Barangkali hanya aku...
Dan aku...
Yang harus menunggu dan menunggu
Detik-detik yang akan menentu...


Aku tetap Aku...

No comments:

Post a Comment