Sunday 4 March 2012

MALAM

Tika malam menyapa awan
Aku termanggu didalam kesuraman
Menghitung didalam kegelapan
Hanya mampu mengeluh sendirian
Duhai malam
Kenapa sering engkau membuai ku
Didalam diam
Mengapa sering aku engkau biarkan
Kebingungan
Dan sampai bila aku akan kesepian...
Aduhai Malam...
Aku bermimpikan seseorang
Aku temukan didalam kelam
Aku keresahan didalam bayang hitam
Namun aku sendiri mencari jawapan
Tanpa kesudahan...
Engkaukah Malam
Nan menghanyutkan aku kealam silam
Atau engkaukah yang membuatkan aku
Terus membilang tanpa kesudahan...
Malam...
Aku tak mampu menahan mu
Aku tak berdaya menghalang mu
Aku gagal mengawal mu
Hanya aku mampu meredah mu
Dengan satu perjalanan
Kedinihari menjelang
Disaat sang bulan mula terlindung dibalik bayang...
Tatkala belum sempat jemari ku
Mengutip bintang-bintang...

Nukilan:
Wann76

No comments:

Post a Comment